Fantastická zvířata a kde je najít

Pro začátek bych chtěla poděkovat velmi milému a přívětivému personálu v kině Premiere cinemas v Šantovce za příjemný zážitek.

Tak a nyní přejděme k recenzi samotného filmu, na který jsem se vydala téměř hned, jak se dostal do kin.

Pachatel: Fantastická zvířata a kde je najít (scénář J. K. Rowling) – Film

Obvinění: Film Fantastická zvířata a kde je najít je pokračováním úspěšné série Harry Potter, která obsahuje sedm základních knih a osm filmů. Tato série je neustále rozšiřována a každou chvíli se k ní objeví nový dodatek. A jak zní dnešní obvinění? Jednoduše, Fantastická zvířata mohou působit už nudně a hanit původní sérii, ale je to opravdu tak?

Průběh vyšetřování: Jelikož jsem zarytý fanoušek této série a Harry Potter pro mě znamená jistou srdcovku, byla jsem z tohoto filmu ze začátku úplně hotová a říkala jsem si, že je to naprosto dokonalé. Dlouho jsem nad tím přemýšlela a říkala si: ,,Jo! Ten film nemá absolutně žádnou chybu! Rowlingová nezklamala! Je to pořád tak fantastický jako na začátku! Jo!“

No, bohužel po delších úvahách jsem usoudila, že to není tak prima, jak jsem si myslela. Dost jsem se zajímala o aktuality, co se týče Potterheadského světa a dost mě zarazila jedna věc. Někde jsem se dočetla, že Fantastická zvířata se mají rozvinout v trilogii, někde dokonce psali, že má mít pět dílů. Upřímně, Fantastická zvířata měla přímou dějovou linku a neumím si představit, jak to chtějí rozvinout do tolika dílů. Ano, sem tam se ukázalo nějaké překvapení, ale rozhodně to nebylo nic, na co jsem byla u Rowlingové zvyklá.

U jejich knih a dokonce i filmového zpracování se vyvíjelo několik zápletek najednou. Zabývala se větším počtem situací a přitom nezapomínala na hlavní myšlenku celé série. Ve Fantastickích zvířatách jsem se dočkala jednotvárnosti, která mě tolik nefascinovala. Uznávám, že tvorové, kteří tam vystupovali, byli roztomilí. Kdo mi pořídí Hrabáka nebo Větvíka? Nehlaste se všichni. Každopádně tento film na mě působí dojmem, že chce upoutat především dvěma věcmi:

a) Spoléhá na úspěch původní série a chce z toho vytěžit co nejvíc.

b) Kdo si nepotrpí na roztomilá zvířata, která pobíhají neustále kolem a jsou náplní celého filmu?

Než jsem se rozhodla sepsat tento poněkud kritický názor, vyslechla jsem si spoustu chvály od ostatních. Stejně jsem se cítila i já na začátku, než jsem nad tím začala uvažovat zcela skepticky a nerozhodla se pohanit nový přírůstek do Potterheadské rodinky.

Shrnutí: Bohužel, tentokrát tak mírná se závěrem nebudu. Poslední dobou mám pocit, že paní Rowlingová se snaží z úspěšné série Harry Potter vytěžit co nejvíc peněz a zapomíná na kvalitu daného díla. Vždy, když jsem se vydala do knihkupectví, nebo se dívala na internet, jsem narazila na něco nového, co má vyjít ohledně Potterovské série. Tento film a jeho scénář, kniha Panoptikum postav, kniha Prokleté dítě. Knih je dle mých výpočtů už nějak kolem patnácti a to většina z nich ani není pořádná kniha, což mě dost mrzí. Rowlingová píše skvěle, to nemohu popřít, jen by se podle mě mohla soustředit zase na něco nového a vzít nám dech něčím převratným a ne pořád rozšiřovat něco, co už je tak dost obsáhlé. Nerada to říkám, ale podle mě by bylo dobré, kdyby Harry Potter neměl další pokračování a byl ukončen se vší grácií už teď, než se nějaké další pokračování opravdu nepovede a poškodí původní reputaci.

Toť můj názor se vší láskou a mírem.