Posledně jsem se rozvášnila nad sérií od Ricka Riordana a snažila se vás na ni co nejvíc navábit. Tak proč si nerozebrat rovnou i tu druhou? Sice mám v zásobě i jiné knihy, které jsem v poslední době přečetla, ale to si zase nechám na jindy.

Druhá série Bohové Olympu už se mi tolik nezamlouvala, abych byla upřímná. Některé okamžiky mi připadaly uspěchané, některé málo rozvinuté. Zde rozhodně platilo, že první várka je nejlepší a potom už to jde z kopce. Ale Rick se toho chopil se ctí a některé zápletky byly opravdu vydařené, chvilkami jsem se opravdu musela držet, abych se u knih nerozbrečela, nebo je nechtěla roztrhat na kusy skrz to, co se dělo s hlavními postavami. Ale přiznejme si, bez smrtí a pořádného nebezpečí by to byla nuda, která by nikoho nebavila a neštěkl by po tom ani pes, nemám pravdu?

Tak či tak, Rick se posouvá o nějakou tu dobu dál od první série, kdy se mladý Percy Jackson společně s jeho přáteli musel utkat s Kronem – titánem času. Naši hrdinové si myslí, že konečně získali zasloužený odpočinek, ale netušili, jak moc se spletli. Bohové jim nedali příliš mnoho času na odpočinek a už je opět vedli do boje. Celý děj začíná podlým plánem jedné bohyně, která se rozhodne promíchat karty a dvěma polobohům znepříjemnit jejich život…

Bohové Olympu – Proroctví

Představte si situaci, kdy se probudíte v autobuse plném neznámých lidí, kteří se chovají, jako by vás znali ze všech nejlépe. Přesně tak se cítí mladý Jason, který si nepamatuje nic ze své minulosti. Jason je celý vedle ze své nové společnosti poskládané z poblázněného Lea Valdeze a okouzlující Piper McLeannové. Děj nabere rychlý spád v okamžiku, kdy se jejich “spolužák“ promění v příšeru a Jason objevuje své zvláštní schopnosti, o nichž doposud nevěděl. Na scénu přichází naše známá Annabeth Chaseová v domnění, že zde nalezne svou ztracenou lásku, ale nestane se tak. Bohové přece nic nedávají zadarmo. Polobohové si musí vše poctivě zasloužit. Původ Jasona se stává mnohem větší záhadou, když mu náš milovaný kentaur řekne, že by měl být mrtvý…

Celá tato kniha sleduje dobrodružství trojice polobohů, kteří mají za úkol osvobodit bohyni, jenž je do toho všeho uvrtala. Jason, Leo a Piper se musí vypořídat s nejedním tajemstvím, které je před nimi ukryto. Kousek po kousku odhalují Jasonovu minulost, jenž je více zapeklitá, než se může zároveň zdát. Zároveň se zde ukrývá klíč k nalezení ztraceného Percyho Jacksona…

Kdo je ve skutečnosti Jason a kde se tam vzal, když má zaujímat své místo v podsvětí mezi mrtvými? Toť otázka…

Bohové Olympu – Neptunův syn

Jason si užívá idylku mezi řeckými poloboby a Percy se snaží přežít útoky nebezpečných Gorgon, které ho odsuzují za smrt jejich sestry. Percy si stejně jako Jackson nepamatuje na nic. Jediným jeho záchytným bodem jsou vzdálené vzpomínky na jeho milovanou Annabeth. Cítí se s ní spojen, ale neví jak. Prohnaná bohyně si vezme Percyho do parády a zavede ho na místo, o kterém žádný řecký polobůh neměl mít ani potuchy, protože by to nemuselo dopadnout dobře. Percy se dostane do tábora pro římské polobohy a je prohlášen za syna Neptuna (římská podoba Poseidóna). Zde to není tak růžové jako v Táboře polokrevných. Percy si zde své místo musí vybojovat se ctí. Musí se postavit všem nebezpečím, které na něho na tomto místě číhají. Najednou je toho na něho moc. Musí se vyrovnat se ztrátou paměti a zároveň pomoct táboru v boji proti obávaným Gigantům. Kniha sleduje nebezpečnou výpravu Percyho a jeho nových přátel Franka Zhanga a Hazel Levesqueové. Trojice musí dojít až do země za bohy, kde jim jejich mocní rodiče nebudou nápomocní a oni budou muset vše zvládnout sami.

Podaří se jim uspět, nebo prohrají?

Bohové Olympu – Znamení Athény

V této knize dochází k prvnímu střetu řeckých a římských polobohů po dlouhé době. Všichni se obávají nejhoršího, protože řekové a římani se od pradávna neměli příliš v lásce a jejich spory většinou vyvrcholily v podobě občanské války.

Poprvé se spojuje velká sedma, která je předurčena postavit se novému a ještě mocnějšímu nepříteli – Gaie. Percy, Jason, Hazel, Frank, Annabeth, Leo a Piper jsou vyvolení polobohové, kteří se musí dostat do Řecka a vyhrát souboj, jenž rozhodne o záchraně světa.

Tato kniha je takovým pojítkem mezi začátkem a hlavním dějem, přesto Rick nezahálel a dosadil do ní velmi nápaditý děj.

Mladá Annabeth, dcera Athény, byla pověřena svou matkou, aby sledovala Znamení Athény. Annabeth nejen že pomáhá svým přátelům v postupu přes Středozemní moře, ale dokonce střádá plány na naplnění matčina přání. Upřímně, pokud jste velcí nerváci, na konec téhle knihy doporučuji velký kýbl zmrzliny. Bude to potřeba. Ach, ten konec…Ricku, proč?!

Bohové Olympu – Hádův chrám

Annabeth a Percy jsou momentálně mimo služby a pětice polobohů musí postupovat dál bez nich. Přestože utrpěli velkou ztrátu, objevilo se i něco pozitivního. K jejich posádce na bitevní lodi se přidal Hádův syn – Nico di Angelo. Nico má podle Percyho přání dovést pětici k Bráně smrti, která umožňuje nestvůrám rychlejší návrat do světa živých. Má to však háček. Brána se musí zavřít z obou stran a cesta k ní není tak jednoduchá. Na polobohy čekají mnohé nástrahy v podobě proradné čarodějky a páchnoucího Giganta, který nemá rád pochodně. Navíc, našich hrdinů je jen šest místo osmi. Taky tu cítíte ten závan průšvihu?

Bohové Olympu – Krev polobohů

A je to tady. Závěrečná kniha této pentalogie. Ze všech dílů měla nejmíně stran, což jsem nepochopila, protože zde dochází k rozuzlení celého děje. Nico společně s dalšími hrdiny opouští posádku, aby dokončili úkol daný samotnou Athénou. Posádka pokračuje směrem do Řecka postavit se mocné Gaie a Gigantům. Nebezpečí visí ve vzduchu a polobohové vědí, že je Gaiu dělí jen krůček od jejího úplného probuzení. Musí si pospíšit a dbát na opatrnost, které není nikdy dost.

Nebyl by to však Rick, kdyby jim to náramně nezkomplikoval a nenechal Gaiu probudit. Jejda. To je trochu problém, jelikož bohové jsou mírně indisponovaní kvůli rozporům mezi římany a řeky. Dokáží z toho vyváznout ve zdraví, nebo někdo z nich zemře?

Na této sérii mě nejvíce zamrzelo, že Rick přidal několik nových postav a nedokázal pořádně rozvinout jejich potenciál. Přeci jen zde máme sedm hlavních hrdinů a každý z nich má svou specifickou minulost. Každý z nich je něčím výjimečný, a proto tvoří elitní sedmu, která má zachránit svět. Percyho a Annabeth známe z předešlé série a u nich mě to tolik nebolí jako u ostatních postav.

Chvílemi mi připadá, že Rick neví, které postavě se má věnovat dřív. Necítím tam tu osobitost jako v první sérii. Zároveň mě zde zamrzelo, že se to pokusil psát z pohledu vypravěče. Fajn, chápu, že při takovém množství postav je ich forma sebevražda, ale on se vždy zaměřil na určitou postavu, a proto to bylo matoucí.

Navíc si myslím, že Rickovi jednoznačně víc přistane ich forma. Líbí se mi jeho vyjádření myšlenek a pocitů.

V tomhle je opravdu jednička a er formou to zničil. Jeho díla miluju skrz jeho sarkastický humor, ale v sérii Bohové Olympu to tolik nevyplynulo, což mě zamrzelo.

Ale i přesto jsem si celou sérii přečetla s chutí a Rick zaujal místo mého oblíbeného spisovatele. Rozhodně se chystám sáhnout po jeho dalších dílech. Navíc, kdyby mě to nebavilo, proč bych začala číst třetí sérii Percyho Jacksona?

Nemůžu vám to doporučit. Nemůžu vám to ani zakázat. Je jen na vás, jestli dostanete kousek odvahy a sáhnete po této sérii. Každému to padne jinak. Znám lidi, které to bavilo víc jak první série.

No, rozhodnutí je jen na vás. Pokud vás to zaujalo, tak směle do toho!

Čtení zdar!