Cesta do Španělska a zase zpátky

V dubnu vyrazili studenti našeho gymnázia na poznávací výlet do Španělska a já jsem jedna z těch studentů. Na výlet vyrazili jak prváci, kteří se se španělštinou aktivně poznávají teprve prvním rokem, tak i veteráni z předmaturitních ročníků. Jako dozor jela pí. profesorka Štefková – naše čilá učitelka španělské terminologie, pí. profesorka Hronková Švecová – naše stále hbitá učitelka tělovýchovy a v neposlední řadě p. profesor Kameníček – náš třídní, učitel matematiky a zeměpisu a dokumentátor celého zájezdu. Také se k nám připojili Jirka s Jirkou – naši řidiči. Po celou dobu nás zahlcovala zajímavými informacemi všeho druhu naše průvodkyně Tereza.

A teď už k samotnému výletu.

6. 4. 2017 – pár minut po půlnoci odjíždíme z Olomouce vstříc zkušenostem a zážitkům. Po pár hodinách ne moc výživného spánku jsme dojeli na naši první zastávku a tou byly Benátky. Jeli jsme zde hromadnou dopravou v podobě lodi, společně prošli hlavní náměstí, vyhýbali se holubům a snažili se neztratit v těch davech turistů. Za mě musím říct, že mě Benátky ohromily. Nebyla jsem zde poprvé, ale tentokrát jsem si je užila nejvíc. S partou holek jsme prošly uličky, obchůdky i zákoutí Benátek a ještě jsme se k tomu dobře najedly.

Večer už jsme opět seděli v autobuse a to směrem do Valencie.

Přijeli jsme do krásného hotelu hned na pláži, s nejmilejším personálem, nádhernými pokoji a chutným jídlem. Tento den jsme okoukávali okolí, pláž, hotel a seznamovali se s naším novým domovem na budoucí 4 noci. Stihli jsme vyfotit fotky na kamenném molu, moře bylo studené, ale o pár dnů později moje spolužačky nezaváhaly a šly si zaplavat. Pamatuji si, že tento den jsme stály s mojí parťačkou Kačou na balkóně našeho pokoje a pozorovaly západ slunce. Kdybych to měla vyjádřit lyricky - „srdce pukalo tou nádhernou scenérií“.

Další den jsme už odpočinutí a najedení vyrazili přímo do centra Valencie. Kochali jsme se moderní částí Valencie a zamířili jsme do velkého akvária Oceanografic. Měli jsme skvělou průvodkyni, dokonce jsme se jí ptali, jestli nechce učit u nás na gymplu. Sledovali jsme ryby různých barev a tvarů, tuleně, lachtany a jiná mořská stvoření a zakončila to delfíní show, která se mi na jednu stranu líbila, ale na druhou stranu mi bylo líto těch zvířat. Poté jsme asi hodinu strávili v Museo Fallero, což bylo muzeum figurín, dalo by se říct. No a pak už jsme mířili do historického centra Valencie, které má taky něco do sebe. Po příjezdu na hotel jsme se skáceli do postelí.

Následující den byl poměrně odpočinkový. Hned zrána jsme se Španěly oslavovali Domingo de Ramos, to jsou jejich velikonoční slavnosti, kdy jde obrovský průvod městem, rozdělený na několik částí a každá má svůj vlastní hudební doprovod ve formě malého orchestru. Slavnosti jsou samozřejmě na počest Ježíše Krista. Po obědě už jsme byli zpátky u hotelu, odpočívali, slunili se.

Pokračování našich dobrodružství najdete v dalším článku :)