Star Trek: Do neznáma

Pro recenzi do tohoto čísla jsem zvolil nejnovější film z rozvětvené rodiny Star Treku - Star Trek: Do neznáma. Film vznikl k 50. výročí slavného amerického SCI-FI a jde o třetí pokračování z alternativní časové linie. Nebudu tu ale dál popisovat zařazení děje, protože abyste si film užili, není to nijak důležité.

Ve filmu se setkáme se všemi oblíbenými postavami, kapitánem Kirkem, jeho prvním důstojníkem panem Spockem z Vulkánu, Kostrou, Uhurou, Čechovem, Sulu a samozřejmě nechybí ani Scotty. Nejen fanoušci Star Treku si užijí interakci mezi postavami, zejména mezi panem Spockem a doktorem, kteří dostali na zlatém plátně dostatek prostoru. Doktorův ostrovtip a logické argumenty proti tomu, to je zaručená kombinace, která vás rozesměje a zahřeje na duši. Milovníci cizích ras si také přijdou na své, nechybí rozmanitost ve všech podobách. Nesmím zapomenout ani na úchvatné záběry nejen vesmíru, ale také vizionářské pojetí vesmírné stanice. V neposlední řadě nechybí ani střet mezi dobrem a zlem, posádka Enterprise musí zabránit padouchům zničit galaxii. Bohužel kapitán při této bitvě zaplatí svou milovou Enterprise. Nevím jak vy, ale její tvary ve mě vždy vyvolávaly otázku, zda některé díly lodi dokážou odolat masivnímu útoku. V tomto filmu jsem se konečně dočkal odpovědi a stejně jako Scotty jsem se nestačil divit, kam zmizely gondoly (motory). A aby toho nebylo málo, ačkoliv se nejedná o Enterprise D, netušil jsem, že již Kirkova loď uměla oddělovat talíř (byť v tomto případě nedobrovolně). Zde si dovolím pouze jednu poznámku, již od prvního dílu s novou posádkou nechápu, k čemu má loď vlastně štíty, když doposud nebyly ani v jednom díle funkční.

Pokud jste byli na nejnovějším Star Treku v kině, věřím, že se vám líbil stejně jako mě. Celkové zpracování bylo velmi dobré, pro fanoušky nechybělo velké množství narážek na dřívější tvorbu. Přiznám se, že již nyní se těším na další pokračování, které bylo potvrzeno, ačkoliv další snímek již nebude s postavou Čechova, jehož představil tragicky zemřel. A aby se nám čekání na nový film zkrátilo, od ledna nás čeká nový Star Trek seriál, tak co, těšíte se?

Peťa